Zachte bal 23 juli 2017

Zachte bal wedstrijd 2017 Herbaijum 001

Zachte bal wedstrijd Federatie Franekeradeel in Herbaijum

De Federatie Franekeradeel organiseerde op zondag 23 juli een zachte bal wedstrijd voor senioren vanaf 16 jaar.

Voorzitter Arjen Nauta memoreerde dat deze wedstrijd voor de eerste keer in acht jaar tijd werd gehouden.

Gastheer de kaatsvereniging ‘Jan Zeinstra’ Herbaijum had alles uitstekend voorbereid.

Onder leiding van scheidsrechter Marco Fijma ging de wedstrijd om 11.00 uur van start.

In de middag verslechterde de weersomstandigheden maar dat mocht de kaatsers niet deren.

In de beslissende wedstrijd om de eerste plaats versloeg het partuur van Frits Hoekstra, Jelte Hylkema en Lars Bouma dat van Wiebe Anema, Frank Scheffer en Mara Scheffer met 5-2 (6-4).

Ondanks de regen bleven veel kaatsers en bestuursleden nazitten in de gezellige clubaccommodatie van de Kv ‘Jan Zeinstra’ Herbaijum.

Uitslag

1e prijs: Frits Hoekstra Tzum / Jelte Hylkema Achlum / Lars Bouma Herbaijum

2e prijs: Wiebe Anema Achlum / Frank Scheffer Ried / Mara Scheffer Ried

Verliezers ronde